Evaluation: rhymes with masturbation
Μετά τη χτεσινή ενημέρωση από το ΔΣ του Συλλόγου σχετικά με τις επαφές που είχε με την ομάδα «αξιολόγησης» ας μου επιτρέψετε να κάνω ορισμένες προφανείς επισημάνσεις:
Από την πρώτη κιόλας παράγραφο του εγγράφου του Συλλόγου με αρ. πρωτ. 151, εύκολα διαπιστώνουμε ότι δεν πρόκειται για διαδικασία αξιολόγησης, αλλά για ΠΕΤΣΟΚΟΜΜΑ, καθώς τα ζητούμενα της ενέργειας είναι (σύμφωνα με το έγγραφο του ΔΣ): (1) περιορισμός των δομών κατά 30%,
(2) επίτευξη δημοσιονομικής ωφέλειας κατά 25% (εξαιρουμένων των μισθολογικών αλλά συμπεριλαμβανομένων των επιδομάτων-θέσεων ευθύνης),
(3) πρόταση στελέχωσης των μονάδων που θα λειτουργήσουν σύμφωνα με τα νέα οργανογράμματα.
Αποτελεί άλλη μία παγκόσμια πρωτοτυπία της ελληνικής Δημόσιας Διοίκησης να βαφτίζεται ως «αξιολόγηση» μια ενέργεια που a priori έχει θέσει ως στόχο την κατεδάφιση των δομών μιας Υπηρεσίας. Είναι πρωτοφανές ότι μια αξιολόγηση εκ προοιμίου αποβλέπει σε περιορισμό / υποβιβασμό και εκ των προτέρων αποκλείει οποιαδήποτε ενίσχυση ή ανάδειξη της Υπηρεσίας μας. Είναι επίσης εύλογο ότι η αξιολόγηση μιας επιστημονικής μονάδας δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί από ομάδα η οποία στερείται αντίστοιχου επιστημονικού υπόβαθρου ώστε να αντιληφθεί τα προφανή.
Μία ακόμη παγκόσμια πρωτοτυπία της ομάδας «αξιολόγησης» αποτελεί η πρόταση για την κατάργηση Διευθύνσεων και Τμημάτων και τη λειτουργία τους ως αυτοτελών γραφείων, με μοναδικό σκοπό τον περιορισμό των καταβαλλόμενων επιδομάτων θέσεων ευθύνης και δημοσιονομική ωφέλεια της τάξης των 50000€ ετησίως. Η πρόταση αυτή, όχι μόνο στερείται λογικής, αλλά βρίσκεται σε πλήρη αντίθεση με οποιαδήποτε γνωστή θεωρία διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού, καθώς στερεί από τους υπαλλήλους οποιοδήποτε κίνητρο για εξέλιξη. Αρκεί να σκεφτούμε ότι πουθενά στον ιδιωτικό τομέα δεν υφίστανται θέσεις ευθύνης χωρίς μισθολογική διαφοροποίηση. Αν υπάρχουν, ας μας τις υποδείξουν οι φωστήρες της ομάδας «αξιολόγησης» και τα αφεντικά τους, που έχουν το θράσος να εισηγούνται ανάλογες πρακτικές.
Όσο αφορά στις αιτιάσεις της ομάδας «αξιολόγησης» που ζήτησε επιχειρήματα σχετικά με την παραμονή του ΓΧΚ στο Υπουργείο Οικονομικών και αντιμετώπισε ως πάρεργο το έργο που εκτελείται σε νευραλγικούς τομείς όπως λόγου χάρη, ο έλεγχος της αγοράς και ο έλεγχος των ναρκωτικών ουσιών, αξίζει να σημειώσω τα εξής: οι δύο αυτοί μηχανισμοί ελέγχου λειτουργούν εδώ και χρόνια, χάρη στο ΓΧΚ που υποστηρίζει εξολοκλήρου το αναλυτικό έργο. Ο οργανισμός μας πραγματοποιεί αναλύσεις για θέματα τα οποία δεν εμπίπτουν σε λειτουργίες του Υπ. Οικονομικών και επιβαρύνεται με όλο το κόστος (πάγια έξοδα, εξοπλισμό, προσωπικό και αναλώσιμα). Δεν είναι δυνατό να συνεχίζει να υποστηρίζει «δωρεάν» τις λειτουργίες του κράτους και αυτό όχι μόνο αυτό να μην αποτυπώνεται πουθενά αλλού εκτός από τα διαγράμματα που περιλαμβάνονται στα πεπραγμένα του οργανισμού, αλλά να αντιμετωπίζεται και ως έρεισμα από την ομάδα «αξιολόγησης» για να ενταχθεί το ΓΧΚ σε άλλο Υπουργείο. Κατά συνέπεια, η Διοίκηση του ΓΧΚ και ο Σύλλογος θα πρέπει να κινηθεί άμεσα στη ΧΡΕΩΣΗ των υπηρεσιών που προσφέρει στα πλαίσια των πρωτοκόλλων συνεργασίας που συνάπτει με τις υπόλοιπες υπηρεσίες με βάση το τιμολόγιό του. Αυτό δεν θα επιφέρει κανένα κόστος στον κρατικό προϋπολογισμό, απλά θα αποτυπώσει χρηματικές ροές από τον προϋπολογισμό άλλων Υπουργείων προς το Υπουργείο Οικονομικών και θα φανερώσει τα κέντρα κόστους των ελέγχων που διενεργεί το Κράτος, τα οποία τώρα δεν εμφανίζονται πουθενά και τα επωμίζεται εξολοκλήρου το ΓΧΚ. Ο τσάμπας έχει πεθάνει εδώ και καιρό. Ας το αντιληφθεί το ίδιο το κράτος και τα Υπουργεία που επί χρόνια κάνουν τσάμπα έλεγχο (π.χ., Υπ.ΑΑΤ-Υπ.ΠΡΟΠΟ).
Αν δεν απατώμαι, πριν ένα χρόνο περίπου η Διοίκηση της Υπηρεσίας μας υπέβαλε προς έγκριση ένα σχέδιο για την αναδιοργάνωση του ΓΧΚ, όπου προβλέπονταν περικοπές των δομών κατά περίπου 30% και αντίστοιχος περιορισμός των λειτουργικών δαπανών. Το σχέδιο που είχε ήδη υποβληθεί από την Υπηρεσία μας εμπίπτει στις απαιτήσεις του πλαισίου αξιολόγησης. Είμαι βέβαιος ότι η Διοίκηση και το ΔΣ του Συλλόγου κάνουν ό,τι μπορούν. Προσωπική μου άποψη είναι ότι θα πρέπει να επιμείνουν και να υποστηρίξουν το σχέδιο που έχει ήδη υποβληθεί και να καταγγείλουν την πρακτική που ακολουθείται και προφανώς θα οδηγήσει σε μαρασμό την Υπηρεσία μας και σε ταλαιπωρία πολλούς συναδέλφους. Διαφορετικά, αν η Διοίκηση ή/και το ΔΣ του Συλλόγου θεωρεί ότι το σχέδιο που υποβλήθηκε στερείται βάσης και επιχειρημάτων, ας μας το γνωρίσει επισήμως.
Με συναδελφικούς χαιρετισμούς,
Η.Κ.
Πόσο δίκιο έχεις...
ΑπάντησηΔιαγραφήΠόσο διαφορετική οπτική γωνία για όλα και από όλους!
Εγώ προσωπικά συμφωνώ μαζί σου απόλυτα!
Αγαπητέ Η.Κ.,
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι φανερό ότι δεν γνωρίζεις τη νέα γλώσσα, μνημονιακά λέγεται και περιλαμβάνει διάφορες διαλέκτους (ντοπιολαλιές), τη σαμαρική, τη δημαρική, τα πασοκιανά (τα οποία τελευταία τείνουν να εκλείψουν και ομιλούνται μόνο από μικρή ομάδα πληθυσμού, κυρίως νομάδες των v.p., των υψιπέδων του Harvard κ.ά.). Ορισμένοι όροι μεταφρασμένοι στη νέα ελληνική:
- Ανασυγκρότηση: ουσ.,διάλυση, ξεχαρβάλωμα, να γίνει κάτι αγνώριστο. Χρησιμοποιείται για να χαρακτηρίσει τη δράση διαφόρων αγρίων επιτροπών που λυμαίνονται φορείς που κουτσά-στραβά λειτουργούσαν. Άλλως "να κάνεις κάτι καλοκαιρινό" . "Τους ανασυγκρότησαν στα καλά καθούμενα".
-Ειδικό Τέλος Ηλεκτροδοτούμενων Δομημένων Επιφανειών :πρόκειται για ατιμωτικό κεφαλικό φόρο που αποτελεί την εξαγορά του δικαιώματος να ζει κανείς , άλλως χαράτσι. "'Οποιος πλήρωσε ΕΤΗΔΕ έχει την άδειαν να φέρει επί έν έτος την κεφαλήν επί των ώμων του".
Εξορθολογισμός δαπανών: είναι νέος όρος, που αποδίδεται στη νέα ελληνική μόνο περιφραστικά, σημαίνει να ΜΗ γίνεται κάτι με ένα κλάσμα του ποσού χρημάτων το οποίο χρειαζόταν πριν για να γίνει. "Μετά τον εξορθολογισμό των δαπανών έχουμε κρέας κάθε αύριο".Εφαρμόζεται κατά κόρον για δημόσιες υπηρεσίες, κοινωνική πρόνοια, εκπαιδευτικά ιδρύματα, παροχές σε αναπήρους κλπ. Σημαίνει ότι όταν όλα αυτά δεν υπάρχουν ΚΟΣΤΙΖΟΥΝ ΠΟΛΥ ΛΙΓΟΤΕΡΟ.
ΕΟΠΥΥ:ουσ. Σημαίνει απουσία γιατρών, φαρμάκων κ.α. "Από τι πήγε ο μακαρίτης; Από ΕΟΠΥΥ".
Πράσινη ανάπτυξη: σημαίνει να χτιστεί ο,τιδήποτε (νεροτσουλήθρες, ξενοδοχεία,pub's, εργοστάσια σκουπιδιών, χρυσωρυχεία κα)οπουδήποτε, αλλά κατά προτίμηση σε ειδυλλιακές περιοχές και αιγιαλούς αρκεί να βαφτεί λαχανί και να νομιμοποιηθεί με το νόμο περί αυθαιρέτων. "Μετά την Πράσινη Ανάπτυξη το χωριό εγκαταλείφθηκε επειδή η βρώμα ήταν ανυπόφορη".
Τεκμήρια: ουσ. παιδιά, ανήλικοι άνθρωποι. "Έχει πολλά τεκμήρια"= Είναι πολύτεκνος.
Dear KK, δεν μου αρέσουν τα memorandέζικα. Γι' αυτό ακριβώς το λόγο, έχω την ταπεινή γνώμη ότι το ΔΣ του Συλλόγου οφείλει να καταγγείλει την επιχειρούμενη "αξιολόγηση" ως απαράδεκτη βασιζόμενο σε όσα προφανή εξέθεσα παραπάνω και να απαιτήσει διαφορετκού τύπου διαδικασία, όπως κατάφερε το ΣΕΠΕ, αντί να συνδιαλέγεται με την επιτροπή των "φωστήρων". Πιστεύω ότι δεν θα πρέπει να διαπραγματευόμαστε την εργασία μας, γιατί έτσι όπως πάμε, ας μην απορρήσουμε όταν αργότερα θα μας "αξιολογήσουν" τη μάνα. Το έχω επισημάνει στις συνελεύσεις του Συλλόγου εδώ και πολύ καιρό. ΗΚ.
ΔιαγραφήΔεν ξέρω συνάδελφε πως νομιμοποιούνται αυτές οι επιτροπές ασχέτων και αν ο Σύλλογος το ξέρει αυτό επίσης. Όσο αφορά το ουσιαστικό του θέματος, θεωρώ ότι με με τέτοια επιτροπή και με προκαθορισμένη ατζέντα περικοπών, ήταν ήδη υποβάθμιση το να καθίσουν Διευθυντές και Γενικοί και να συνδιαλέγονται μαζί τους. Όφειλαν να έχουν κατευθείαν παραιτηθεί από τις θέσεις ευθύνης, οι οποίες έτσι κι αλλιώς φαίνεται ότι δεν σημαίνουν τίποτα (να θυμίσω ότι το έχουν κάνει παλιότερα για λιγότερο σημαντικό λόγο). Δεν επιτρέπεται μια τεχνική-οικονομική υπηρεσία που στελεχώνεται από πτυχιούχους χημικούς και χημικούς μηχανικούς, με το μεγαλύτερο ποσοστό διδακτορικών και μεταπτυχιακών τίτλων στο ελληνικό δημόσιο, με εντελώς εξειδικευμένα αντικείμενα να δέχεται να "αξιολογείται" από τις κυρίες με τα προσόντα που είδαμε. Αυτό φυσικά δεν είναι αξιολόγηση, είναι κωμωδία. Θεωρώ ότι και μόνο το γεγονός ότι δεν παραιτήθηκαν οι διευθυντές με πρώτη τη Γενικό δύο πράγματα μπορεί να σημαίνει:
Διαγραφήα. Ηττοπάθεια, υποταγή που αυτόματα μας υποβαθμίζει σαν Υπηρεσία.
β. Παραδοχή ανικανότητας να εκτελέσουν το έργο τους που είναι αυτή ακριβώς η οργάνωση της υπηρεσίας, που πάλι θα έπρεπε να οδηγήσει σε παραίτηση,QED.
Θα μπορούσε να γίνει φυσικά μια επιτροπή από στελέχη της Υπηρεσίας, Διευθυντές αλλά και υπαλλήλους με expertice σε κάποιους τομείς, με στελέχη του Τελωνειακού μηχανισμού, όχι με σκοπό την αξιολόγηση και μαλακίες αλλά μια πρόταση για βελτίωση των δομών και της αποδοτικότητας της υπηρεσίας. Δεν ήταν βέβαια αυτός ο σκοπός του παιχνιδιού, ο σκοπός είναι περικοπές στα γρήγορα, στο πόδι, στο άρπα- κόλα. Απόδειξη ότι δεν γνωρίζουν καν οι κυρίες αυτές - κι αρχίζω ν΄αναρωτιέμαι αν δεν το γνωρίζουμε και πολλοί μέσα στο ΓΧΚ- τι είναι οικονομικής σημασίας και τι δεν είναι. Ο έλεγχος π.χ. των κύριων εξαγωγικών προϊόντων της χώρας δεν έχει οικονομικό ενδιαφέρον; Γνωρίζουμε τι θα σήμαινε για τις εξαγωγές μας ένα διατροφικό σκάνδαλο που αφορά πχ το ελαιόλαδο ή τη φέτα;
Dear KK, συμφωνούμε σε πάρα πολλά σημεία. Δε νομίζω όμως ότι η Διοίκηση και οι Διευθυντές θα έπρεπε να παραιτηθούν, ούτε είχαν τα περιθώρια να μη δώσουν τα στοιχεία που τους ζητήθηκαν στην επιτροπή "αξιολόγησης". Μαζί με το ΔΣ του Συλλόγου έχουν ακόμη όλα τα περιθώρια να καταγγείλουν ως απαράδεκτη τη διαδικασία και να ζητήσουν την αρωγή φορέων όπως η ΕΕΧ, ο ΠΣΧΜ, το ΤΕΕ, η HellasLab στην προσπάθεια του ΓΧΚ να στηρίξει την πρόταση που έχει υποβάλει στο Υπ.Οικ. ως ελάχιστη γραμμή άμυνας. Άμεσα, αν και μου φαίνεται ότι είναι πολύ αργά... ΗΚ.
ΔιαγραφήΑ! να'ταν η ζωή μας ίσια
ΑπάντησηΔιαγραφήπως θα την παίρναμε κατόπι
μ' αλλιώς η μοίρα το βουλήθη
πρέπει να στρίψεις σε μια κόχη.
Και ποια ειν' η κόχη; ποιος την ξέρει;
Γ. Σεφέρης (1924)
Μήπως δε μας παίρνει να καθόμαστε ακόμα στα φοιτητικά αμφιθέατρα της δεκαετίας του '80;
Ποιος το ξέρει;
Τζένη Δεσύπρη
Ηλία , πολύ εύστοχα αυτά που αναφέρεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈχω να κάνω δύο παρατηρήσεις:
1. Αυτό το περιβόητο σχέδιο που κατέθεσε η Υπηρεσία μας για ανασυγκρότηση των δομών του ΓΧΚ κατά 30 %, πως ξαφνικά έγινε μείωση κατά 44 % ?
Και ξέρουμε αρκετοί στο ΓΧΚ σε ποιο κείμενο αναφέρεται αυτό το νούμερο (44%)...
Η Διοίκηση ξέρει, τα μέλη του ΔΣ ξέρουν.. (και ας λένε κάποιοι απ΄αυτούς ότι δεν ξέρουν!!)Μήπως είναι καιρός να τοβμάθουν οι συνάδελφοι που ΘΙΓΟΝΤΑΙ από αυτά τα σχέδια??
2. Αυτό το περιβόητο σχέδιο με βάση ποια στοιχεία και εισηγήσεις των Επιτελικών Δ/νσεων συντάχθηκε?
Ούτε αυτά είναι ανακοινώσιμα? Οι συνάδελφοι ΣΥΝΟΥΡΗ και ΣΙΑΜΑΝΤΑΣ ,δ/ντες Επιτελικών Δ/νσεων και μέλη του ΔΣ του Συλλόγου δεν θεωρούν υποχρέωση τους να μας ενημερώσουν για το τι προτείνουν για το μέλλον του Χημείου?
Ποιο οργανόγραμμα Υπηρεσιών αναφέρεται σ΄αυτό το σχέδιο ?
ΔΙΑΦΩΝΩ ΚΑΘΕΤΑ με την ανάμιξη του ΔΣ σ΄αυτές τις "διαπραγματεύσεις" χωρίς την ύπαρξη εγγράφων , στα οποία θα είναι αποτυπωμένα στοιχεία, προτάσεις και διαδικασίες που θα έχουν παραχθεί με τεχνοκρατικές μεθόδους και όχι προκαθορισμένες αποφάσεις (μείωση των δομών).
Αλήθεια σ' αυτές τις "ρημάδες" Ανασκοπήσεις του ΣΔΠ γιατί δεν συζητήθηκαν ποτέ τέτοια σημαντικά θέματα , αλλά αναλώνουμε τον χρόνο σε βαρετά Powerpoints των Επιτελικών Δ/νσεων, τα οποία θα μπορούσαμε να τα δούμε και στις οθόνες των PC των γραφείων μας..
Και να μην ξεχνάμε , συνάδελφοι, ότι η θητεία του ΔΣ του Συλλόγου λήγει..
Κανείς δεν νιώθει ότι χρειάζεται ανανέωση της εντολής των συναδέλφων, πριν ασχοληθούμε με τόσο σημαντικά θέματα?
Εκτός αν κάποιοι θεωρούν ότι έχουν ex oficio το προνόμιο να αποφασίζουν πριν από μας για μας..
Και κάτι τελευταίο.. Θα ενημερώσουμε τις τοπικές κοινωνίες για το τι προτείνουν κάποιες επιτροπές αξιολόγησης, ή είναι και αυτό μη ανακοινώσιμο?
ΥΓ1. Την επόμενη φορά συνάδελφοι του ΔΣ, που θα "βρεθείτε" με την επιτροπή να τους δείξετε τις εντολές των Εισαγγελέων που μας υποχρεώνουν ,απειλώντας με δίωξη ,να αναλύουμε επικίνδυνα δείγματα ναρκωτικών. Και στείλτε την Επιτροπή να κάνει αυτές τις ηλίθιες ερωτήσεις στους Εισαγγελείς Υπηρεσίας..
Επίσης δώστε τους να διαβάσουν τον Καν ΕΚ 178/2002 που αναφέρεται στην ασφάλεια τροφίμων και ΔΕΝ κάνει διάκριση ανάμεσα στα τρόφιμα και στο νερό.
ΥΓ2. Και για να ελαφρύνουμε λίγο το κλίμα, θα κάνω μια ιστορική αναδρομή , για να μαθαίνουν οι νεώτεροι και να θυμούνται οι παλαιότεροι..
Η εφημερίδα ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ της προηγούμενης Κυριακής είχε εκτενή αναφορά στον πρώην Υπουργό Οικονομικών ΓΙΑΝΝΟ ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ (λίστα Λαγκάρντ).
Επί υπουργίας ΓΙΑΝΝΟΥ, αν θυμάμαι καλά, μια εταιρεία (του κουμπάρου του) έκανε ένα Master PLAN για το ΓΧΚ(ήταν πολύ της μόδας τότε.. τώρα το λέμε αξιολόγηση δομών..). Νομίζω ότι πρέπει να το ανασύρουμε από το ντουλάπι που είναι καταχωνιασμένο και να το δώσουμε στην Επιτροπή. Πιθανόν να είναι και καλύτερο .. (το ωραίο της υπόθεσης είναι ότι όταν ο ΓΙΑΝΝΟΣ πήγε υπουργός Εθν. Αμύνης , ο κουμπάρος του πήρε την αντίστοιχη δουλειά: έκανε MASTER PLAN για τις Ένοπλες Δυνάμεις..)
Καλό βράδυ και καλά μυαλά σε ορισμένους...
Γιώργος Βαγενάς, ΓΧΚ, Ιωάννινα.
Η αλήθεια είναι συνάδελφοι ότι μια σοβαρή ανάλυση δεν έχουμε δει από ΚΑΝΕΝΑΝ. Μόνο μπουρδολογίε του στιλ "στη Γαλλία έχουν 15 Χημεία" μ "γιατί κάνετε ναρκωτικά, δεν είναι οικονομικό θέμα" και τέτοια. Το αν στη Γαλλία ας πούμε αυτά τα Χημεία ασχολούνται μόνο με τελωνειακά θέματα και υπάρχουν κι άλλες δεν ξέρω πόσες υπηρεσίες που ασχολούνται με τα αγορανομικά, τα ναρκωτικά, τα επικίνδυνα κά δεν το λέει κανείς. Ή αν τα ναρκωτικά φύγουν από το ΓΧΚ, δεν θα τα κάνει δηλαδή κανένας; Και γιατί είναι πιο συμφέρον να δημιουργηθούν άλλοι 10 φορείς που να κάνουν χημικές αναλύσεις από το να μείνει αυτός ο ένας που έχουμε τώρα; Δε νομίζω (από την ως τώρα εμπειρία μου) ότι σε κάποια άλλη ευρωπαϊκή χώρα τόσο μικρός αριθμός ατόμων είναι επιφορτισμένος με τόσο μεγάλο αριθμό αντικειμένων και δραστηριοτήτων. Εν πάση περιπτώσει, όλα αυτά είναι απλώς φιλολογία, πρόταση τεχνικά τεκμηριωμένη δεν υπάρχει, η τεχνική τεκμηρίωση θα έπρεπε να προέρχεται από τις επιτελικές μαζί με τη Διοίκηση, για την οργάνωση του κάθε τομέα και τις ενδεχόμενες παρεμβάσεις στη νομοθεσία. Η επιτελικές οφείλουν να χαράζουν πορεία, να δίνουν την τάση, το που θέλουμε να πάμε. Δεν είναι εκεί για να μας κοινοποιούν κάθε φορά τους κανονισμούς της ΕΕ λές και δεν ξέρουμε να τους βρούμε μόνοι μας. ( Αλήθεια έχει επιτελικές το ΓΧΚ της Γαλλίας;) Στο τέλος θα μείνουν οι επιτελικές και οι επιτελάρχες και θα πάνε στο σπίτι τους οι υπάλληλοι πολλών επαρχιακών πόλεων που κάνουν την πραγματική δουλειά, τον έλεγχο της αγοράς, τη στήριξη του τελωνείου, τα ναρκωτικά, τα επικίνδυνα, την αλκοόλη, και αποτελούν πυρήνα τεχνογνωσίας της περιοχής τους.
ΔιαγραφήΣυνάδελφε κ. Βαγενά,
ΔιαγραφήΤο σχόλιό σου επάνω στο άρθρο του Ηλία δεν με έπεισε ότι ο σκοπός σου ήταν να σχολιάσεις το άρθρο. Αντίθετα σε όλο το κείμενό σου, πλανιέται μια καχυποψία (με ερωτήσεις και υπονοούμενα) ότι γίνονται πράγματα πίσω από την πλάτη σου από συναδέλφους που επώνυμα αναφέρεις. Έχεις στοιχεία; Τι θα έλεγες αν το ίδιο έκαναν οι άλλοι για εσένα; Μήπως έχει σχέση με το ότι όπως αναφέρεις λήγει η θητεία του Δ.Σ του συλλόγου και πλησιάζουν οι εκλογές; Γιατί και παραμονές των προηγουμένων εκλογών έκανες παρόμοια σχόλια και υπονοούμενα.
Γίνεσαι άδικος με τους υπαινιγμούς σου για τους Δ/ντες επιτελικών που είναι και στο Δ.Σ του συλλόγου. Η Στέλλα Συνούρη είναι φίλη μου και από αξιοπρέπεια δε θα σου απαντήσει. Αυτές τις πραγματικά δύσκολες για την Υπηρεσία στιγμές, τα μέλη του Δ.Σ με ανοιχτές διαδικασίες ενημερώνουν τους συναδέλφους και κύριο μέλημά τους είναι να διασφαλιστούν τα συμφέροντά μας με τις μικρότερες συνέπειες κυρίως για όσους (και πραγματικά δεν ξέρουμε για ποιούς χτυπάει η καμπάνα) διαφαίνονται μεγάλες ανατροπές.
Η κριτική συνάδελφε, όπως την κάνεις εσύ, είναι πολύ εύκολη, αλλά σε αυτή τη φάση πολύ παρωχημένη. Το δύσκολο είναι να βοηθάς στο να βρεθεί λύση όταν υπάρχει το πρόβλημα.
Και όπως σχολιάζει ο συνάδελφος Παναγιώτης Μαριολέας “είναι καιρός να ενηλικιωθούμε και να τελειώνουμε με τις αντιδράσεις του θυμικού” .
Και εν πάση περιπτώσει ας διεκδικήσουν θέση στο Δ.Σ του συλλόγου όσοι συνάδελφοι πιστεύουν πως είναι μαχητικοί και άξιοι να ανταπεξέλθουν στα δύσκολα, για να δοκιμαστούν.
Όσο δε για το φόβο του να αναλύεις «επικίνδυνα» δείγματα ναρκωτικών, σκέψου τους πιλότους των μαχητικών. Χημικός είσαι συνάδελφε, όχι δικηγόρος.
Δανάη Θεοφίλου
Β΄ Χ. Υ. Αθηνών
Συναδέλφισσα κ. Θεοφίλου, σας θυμίζω ότι για το θέμα που αναφέρετε για τις προηγούμενες εκλογές , είχαμε συναντηθεί και μιλήσει μαζί στο γραφείο σας στην Αθήνα και θεώρησα ότι έληξε. Προφανώς κάτι τέτοιο δεν ισχύει.. Δεν πειράζει.
ΔιαγραφήΠοτέ στα ΠΑΝΤΑ ενυπόγραφα κείμενα μου στον ΕΤΕΡΟΠΟΛΙΚΟ , δεν μιλάω με υπονοούμενα. ΠΑΝΤΑ μιλάω με δεδομένα και στοιχεία. Στοιχεία που ΠΑΝΤΑ είναι σε γνώση σ' αυτούς τους οποίους αναφέρω. Με κανένα συνάδελφο δεν έχω προσωπικά , ούτε θα επέτρεπα ποτέ στον εαυτό μου να πέσει σε τέτοιο επίπεδο. Εαν έχετε διαβάσει τα κείμενα που αναρτώ στον ΕΤΕΡΟΠΟΛΙΚΟ ,σκοπός μου είναι πάντα να συνεισφέρω στην προσπάθεια εξωτερίκευσης του έργου της Υπηρεσίας και όχι στην προσωπική προβολή μου. (Μπορείτε και εσείς να ρωτήσετε τους συναδέλφους μου στη ΧΥ Ιωαννίνων αν θέλετε...).
Στα κείμενα μου αναφέρομαι και στην ΔΑΚΕ ΓΧΚ ,όπως πιθανώς θα έχετε διαβάσει, της οποίας είμαι μέλος σταθερά από το 1992, που διορίστηκα στο ΓΧΚ και δεν έχω αλλάξει τις απόψεις μου , ανάλογα κάθε φορά με την πολιτική κατάσταση και τις διαμορφούμενες ισορροπίες..
Στην κυρία Συνούρη η Χ.Υ. Ιωαννίνων και ειδικά εγώ προσωπικά , έχουμε εκφράσει τις ευχαριστίες και την ευγνωμοσύνη μας δημόσια για τη βοήθεια που μας προσέφερε στην προσπάθεια διαπίστευσης της Υπηρεσίας μας.
Αυτό όμως δεν έχει καμία σχέση με την δράση της ως πρόεδρος του ΔΣ του Συλλόγου.
Αν είναι να ενοχλούμε κάποιους με τα κείμενα μας, τότε να σταματήσουμε και καλό θα είναι να καταργήσουμε και το καταστατικό του Συλλόγου , γιατί δεν νομίζω ότι γράφει σε κάποιο άρθρο για ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗ (η λέξη αναγράφεται στο κείμενο του ΔΣ και δεν είναι δική μου).
Όσον αφορά τα "επικίνδυνα" δείγματα ναρκωτικών, παρόλο που είμαι Προϊστάμενος του Εργαστηρίου και ο αρχαιότερος Χημικός μετά τον Τάσο ΤΣΟΓΚΑ, συνεχίζω να είμαι ΕΝΕΡΓΟΣ ΧΗΜΙΚΟΣ και να κάνω αναλύσεις γιατί θεωρώ ότι αυτή είναι η δουλειά μας .Και επειδή έχω παραστεί ως μάρτυρας κατηγορίας σε υποθέσεις πολλών κιλών ναρκωτικών (όπως και πολλοί συνάδελφοι της Υπηρεσίας μας άλλωστε), σας δηλώνω μετά λόγου γνώσης ότι είναι "επικίνδυνα".
Αλήθεια και για να μην ξεφεύγουμε από το θέμα μας, έχετε κ. ΘΕΌΦΙΛΟΥ άποψη να καταθέσετε για τη μελλοντική δομή του ΓΧΚ ? Νομίζω ότι αυτό ενδιαφέρει τους συναδέλφους που θα μας διαβάσουν και όχι οι ανταλλαγές σχολίων μεταξύ μας.
Και κάτι τελευταίο: θα παρακαλέσω ,όταν αυτή τη φορά προχωρήσετε στη στελέχωση του ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΥ ψηφοδελτίου να μην μου ζητήσετε να συμμετάσχω, όπως συνέβη στις προηγούμενες εκλογές για το ΔΣ του Συλλόγου από άλλους συναδέλφους που συμμετείχαν στο ψηφοδέλτιο σας.
Προφανώς οι απόψεις μου παραμένουν οι ίδιες.
Καλό βράδυ.
Γιώργος Βαγενάς, ΓΧΚ, Ιωάννινα.
Πρόσεξε ΚΚ.Θα σε κατηγορήσουν οτι πολιτικολογείς αναφέροντας τη λέξη μνημόνια.Σε λένε και ΚΚ κιόλας.Κατά τα άλλα συμφωνώ σε ορισμένα που αναφέρεις.Καταρχήν στο οτι η διοίκηση δεν θα έπρεπε να κάτσει καν να συνδιαλαγεί μαζί τους.Η λογική τους είναι καθαρά λογιστική.Πρέπει να πέσουν τόσα κεφάλια εδώ, πρέπει να τρέξει τόση ποσότητα αίματος σ αυτήν την υπηρεσία. Οι σχεδιασμοί τους όμως είναι πιό μακροχρόνιοι. Και είναι τργικοί για τους εργαζόμενους σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα.Καμμιά συμμετοχή σε παζάρεμα της ζωής μας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτα σχόλια που προκάλεσε ο Ηλίας Κ, βρίσκει κανείς όλα τα δίκια του κόσμου. Πρέπει όμως να αποφασίσουμε αν θέλουμε μια γενναία και αγέρωχη καταγγελία, αν θέλουμε να το παλέψουμε αξιοποιώντας τη δυνατότητα να γλυτώσουμε κάτι, ή αν νοιώθουμε έτσι κι αλλιώς χαμένοι και απλώς αξιοποιούμε την αφορμή για να σχολιάσουμε το ΔΣ, τη Διοίκηση, το μνημόνιο και το κακό το ριζικό μας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘεωρώ ότι έχουμε μια σειρά επιχειρήματα να παραθέσουμε, ορισμένα εκ των οποίων προσπάθησα να εκφράσω στην τηλεδιάσκεψη. Ακόμα κι αν κανένα από αυτά δεν επηρεάσει το αποτέλεσμα σήμερα, θα έχει καταγραφεί το πρώτο βήμα για ένα διάλογο τεκμηριωμένο όπως επιβάλλουν οι καιροί, ξεπερνώντας τη λεκτική ξυλεία των τελευταίων 35 ετών. Τη χρησιμότητα δεν μπορώ να την καθορίσω, αλλά η ιστορία δεν τελειώνει εδώ. Οι συσχετισμοί αλλάζουν και ό,τι σήμερα φαίνεται αδύνατο αύριο γίνεται πραγματικότητα. Δεν το ζήσαμε αυτό τόσες φορές;
Επί της ουσίας είμαι πολύ δύσπιστος ως προς τις προθέσεις και κυρίως τα αποτελέσματα αυτής της «αξιολόγησης». Και τούτο διότι της λείπουν δύο απαραίτητα συστατικά: η συναίνεση και ο χρόνος προσαρμογής. Χωρίς αυτά η αποτυχία είναι σχεδόν σίγουρη.
Δυστυχώς, στη ζωή μας κυκλοφορούν η Merkel, η Lagarde, το ΔΝΤ, το καπίστρι που λέγεται μνημόνιο, η χρεωκοπία που λέγεται default και διάφοροι άλλοι, σχεδόν όλοι με πλαστές πινακίδες. Φοβάμαι ότι στην αδυναμία μας να τα αντιμετωπίσουμε, τα ξορκίζουμε. Είναι καιρός να ενηλικιωθούμε και να τελειώνουμε με τις αντιδράσεις του θυμικού, που καλύπτουν εντέχνως την τραυματισμένη μας αυτοπεποίθηση.
Ο κόσμος γύρω μας αλλάζει ραγδαία. Δεν μπορούμε να τον αντιμετωπίζουμε με τα μέσα και τη γλώσσα του παρελθόντος. Πρέπει να τον κατανοήσουμε και αντί για τη στείρα καταγγελία μας να παραθέσουμε την αλήθεια μας, τα όριά μας και τα δικαιώματά μας. Μπορεί να μην κερδίσουμε όλες τις μάχες, αλλά θα ‘χουμε κερδίσει την κουλτούρα που μας λείπει. Την κουλτούρα που μας έλειψε και, παρά τις κραυγές μας, βρεθήκαμε δεμένοι εθνικώς χειροπόδαρα, χωρίς να έχουμε διαπραγματευθεί απολύτως τίποτα!!!
Παναγιώτης Μαριολέας
Παναγιώτη, υπό άλλες συνθήκες θα συμφωνούσα απόλυτα με τους προβληματισμούς σου, όμως politically-correct αντιδράσεις δεν φέρουν αποτέλεσμα σε μια εποχή που αλήθειες, όρια και δικαιώματα περιορίζονται με ραγδαίους ρυθμούς. Ένας από τους λόγους που φτάσαμε ως εδώ, είναι ότι επί σειρά ετών φερόμαστε σαν τις αγελάδες στο δρόμο για το σφαγείο. Αυτές μάλλον δεν γνωρίζουν πού θα καταλήξουν. Εμείς? Θα εξακολουθήσουμε να μυρηκάζουμε το σανό μας?
ΑπάντησηΔιαγραφήΠροφανώς, μια στείρα και ξύλινη καταγγελία είναι καταδικασμένη σε αποτυχία. Υπάρχει ανάγκη για καθολική, δυναμική και εμπεριστατωμένη διαμαρτυρία κατά της διαδικασίας, από την οποία θιγόμαστε όλοι. Βέβαιο είναι ότι αν δεν εκθέσουμε άμεσα και έντονα τα επιχειρήματά μας, αν δεν αντιδράσουμε, αν δεν κάνουμε απολύτως τίποτα, την "αξιολογήσαμε".
ΗΚ
Νομίζω ότι δεν διαφωνούμε ούτε υπό τις "παρούσες συνθήκες". Δεν αναφέρθηκα στο δικό σου κείμενο. Αυτό έχει εκτιμήσεις και αριθμούς και προτάσεις, άρα δεν είναι "στείρα καταγγελία".
ΔιαγραφήΕξακολουθώ να πιστεύω ότι χρειαζόμαστε νέα εργαλεία για να παλαίψουμε το παρόν. Βλέπω πολύ κόσμο να είναι τραγικα παγιδευμένος στην οργή του και να ενεργεί με μόνο οδηγό το συναίσθημα.
Ζήσαμε δεκαετίες με τους πολιτες να επιλέγουν κυβερνήσεις με τα κριτήρια που υποστήριζαν την ποδοδφαιρική τους ομάδα. Και πατώσαμε...
Αυτά ως μια σύντομη Κυριακάτικη απάντηση.
Περισσότερο απ όλα απολαμβάνω τις διαφωνίες μας μας φίλε Ηλία
Παναγιώτης Μαριολέας
Αγαπητοί Ηλία και Παναγιώτη, διαβάστε την απάντηση του ΔΣ του Συλλόγου στα σχόλια μας στον ΕΤΕΡΟΠΟΛΙΚΟ. Η φράση ΠΡΟΦΟΡΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟΓΡΑΜΜΑ ΓΧΚ, πόσους αριθμούς και τεχνοκρατικές προτάσεις έχει μέσα της? Πως περιμένετε ο συνάδελφοι από την Κοζάνη , τη Χίο , τη Σάμο , τη Ξάνθη (τυχαία αναφέρω τις πόλεις..)να ενημερωθούν για το μέλλον των Υπηρεσιών τους χωρίς κάποιος να τους πληροφορήσει ΕΓΓΡΑΦΩΣ τι προτείνει η Διοίκηση, οι Επιτελικές Υπηρεσίες? Από το τηλέφωνο ? Όταν στατιστικά μια φορά το χρόνο υπάρχει πιθανότητα να βρεθεί κάποιος στην Τσόχα για υπηρεσιακούς λόγους? Η από τα τηλεφωνήματα των μελών του Συλλόγου?
ΔιαγραφήΔηλαδή δεν ενοχλεί κανένα ότι επί 2 χρόνια έχουμε αρκετές επαφές του ΔΣ του Συλλόγου με την Γενική Δ/ντρια για το θέμα του μελλοντικού οργανογράμματος του ΓΧΚ και δεν υπάρχει ούτε μια ανταλλαγή εγγράφου μεταξύ των 2 μερών ? Και καλά εμείς θα πει κάποιος ότι υπηρετώντας στην Αθήνα , στον Πειραιά και στα Γιάννενα δεν κινδυνεύουμε να μετακινηθούμε κάπου αλλού , αλλά "κάποιοι" θα μετακινηθούν.. Όμως αυτοί οι "κάποιοι" συναδέλφισσα Αλεξάνδρα Σκορδάκη έχουν όνομα και διεύθυνση. Είναι ο Δημήτρης από την Κοζάνη, η Φωτεινή από τη Σάμο , ο Παύλος από την Πρέβεζα και αρκετοί άλλοι..(η αναφορά των ονομάτων είναι τυχαία και δεν σημαίνει ότι ξέρω κάτι που δεν ξέρουν οι ίδιοι!!).
Για μια ακόμη φορά επιμένω ( με τον κίνδυνο να γίνω γραφικός) ότι πρέπει να δημοσιοποιηθούν :
1. Η αρχική πρόταση της Γ.Δ/ντριας προς την Επιτροπή αξιολόγησης
2. Η νέα απάντηση της Γ.Δ/ντριας μετά την προφορική πληροφόρηση της Επιτροπής.
Αλλιώς δεν μπορεί να γίνει εποικοδομητικός διάλογος μεταξύ μας και να αναλάβουν ΟΛΟΙ τις ευθύνες τους.
Και κάτι τελευταίο:
Εαν τελικά , παρ΄ όλες τις προσπάθειες μας, υποχρεωθούμε σε συρρίκνωση της δομής του ΓΧΚ, μήπως ανοίγει η κερκόπορτα για την μεταφορά αρμοδιοτήτων (ίσως και εργαστηρίων) σε άλλους φορείς (π.χ. τρόφιμα στον ΕΦΕΤ)? Γιατί εγώ , συνομιλώντας πολλές φορές με τους συναδέλφους του ΕΦΕΤ , δεν άκουσα για ΚΑΜΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ των δομών του ΕΦΕΤ, αλλά για προτάσεις ΑΠΟΡΡΟΦΗΣΗΣ από τον ΕΦΕΤ άλλων εργαστηρίων του ΥΠΑΑΤ.
Καλό βράδυ,
Γιώργος Βαγενάς.