Η αλήθεια είναι πως το τελευταίο χρονικό διάστημα, πολλά λίτρα διαλυτών μπήκαν στην Ελλάδα και υπήρχε ανησυχία από την αρχή για τη χρήση τους. Τελικά, όπως διάβασα στο Δελτίο Τύπου της Α.Α.Δ.Ε., δείγμα αναλύθηκε από συναδέλφους του Γενικού Χημείου του Κράτους και φάνηκε πως το προϊόν ήταν ένα μείγμα ελαφρών λαδιών και αιθανόλης, το οποίο, αναμεμειγμένο με βενζίνη σε συγκεκριμένα όρια (30-40%), μπορεί να μην ανιχνεύεται (με τις συνήθεις μεθόδους ανάλυσης καυσίμων, προφανώς) και να καθίσταται αδύνατη η τεκμηρίωση της προκύπτουσας νοθείας. Το προϊόν αυτό περιέχει αριθμό οκτανίων RON 97, που το καθιστά ιδανικό για πρόσμειξη με βενζίνες.
Η "κωδική" ονομασία αυτού του μίγματος είναι Designer Fuel Oil, και όχι μεθ-αιθανόλη, όπως έγραψαν κάποιοι ανώνυμοι δημοσιογράφοι!
Και τον Φεβρουάριο του 2020, η Europol, συνέλαβε 59 άτομα από διάφορα κράτη μέλη, για λαθρεμπορία καυσίμων με designer fuels.
Τελικά, η υπόθεση είναι παλιά και τα λεφτά ακόμη περισσότερα!!!
marigoula
Αγαπητή Μαριγούλα, κι εγώ διάβασα σχετικά άρθρα. Εκείνο που δεν έχω καταλάβει τί σημαίνει ακριβώς "νοθεία" στην προκειμένη περίπτωση. Το καύσιμο που προκύπτει δεν είναι αποδοτικό εξ ίσου με την βενζίνη; προκαλεί καταστροφή στη μηχανή; ποιό είναι ακριβώς το πρόβλημα με την χρήση του;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπιπλέον, όσον αφορά την βιοαιθανόλη, είναι υποχρεωτική με βάση την ενωσιακή νομοθεσία η ανάμιξή της με την βενζίνη από 1/1/2019, προκειμένου να μειωθή η εξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα. Μάλιστα έχει βγή τον Ιανουάριο του 2019 και υπουργική απόφαση με εισήγηση της Διεύθυνσης Αλκοόλης και Τροφίμων για τους όρους και τις διαδικασίες χρήσης της. Θα ήταν πολύ ενδιαφέρον να γνωρίζαμε πώς προχωρά αυτή η υπόθεση, μήπως έχει κάποια σχέση με την υπόθεση και ποιά;
Η έρευνα για την παραγωγή βιοαιθανόλης είχε ξεκινήσει ήδη από τη δεκαετία του 1980 και ίσως πιο πριν. Θυμάμαι ότι το διδακτορικό μου στο Παν/μιο Ιωαννίνων, όπως και άλλων παιδιών, εντασσόταν σε ένα πρόγραμμα χρηματοδοτούμενο από την Ε.Ε. ακριβώς για την μελέτη των μικροοργανισμών που θα μπορούσαν να παράγουν αιθανόλη ξεκινώντας από την κυτταρίνη.
Σήμερα, παράγεται βιοαιθανόλη στην Ελλάδα; Θα ήταν πολύ ενδιαφέρον να έχουμε πληροφόρηση για το θέμα αυτό. Ίσως πίσω από την "νοθεία" κρύβονται πολύ ενδιαφέρουσες προοπτικές.
Αγαπητή Αλεξάνδρα, εύλογη η απορία για τις επιπτώσεις στον κινητήρα από τη συχνή ή άπαξ χρήση του καυσίμου αυτού. Το πιθανότερο, λόγω ύπαρξης "ελαφρών λαδιών" να υπάρχεουν αυξημένες αποθέσεις καταλοίπων στον κινητήρα. Μάλλον θα πρόκειται για το γνωστο "πενταράκι" λάδι χαμηλού ιξώδους που μπορεί να αντικαταστήσει το πετρέλαιο, δυνατότητα παραγωγής αυτού έχουν μόνο τα διυλιστήρια.
ΔιαγραφήΌσον αφορά την βιοαιθανόλη μάλλον δεν παράγεται στην Ελλάδα μιας και το μοναδικό οινοπνευματοποιείο Β κατηγορίας που διαθέτουμε δεν ασχολείται προς το παρόν με το αντικείμενο. Αυτή που προστίθεται στη βενζίνη είναι κατά πάσα πιθανότητα εισαγόμενη.
Νοθεία και λαθρεμπορία.....
ΔιαγραφήΛαθρεμπορία είναι σίγουρα γιατί δεν δήλωναν ότι θα χρησιμοποιηθεί ως καύσιμο και δεν πλήρωναν ΕΦΚ
Νοθεία γιατί δεν επιτρέπεται να το χρησιμοποιούν σε ανάμιξη με βενζίνη ως καύσιμο, ίσως; Δυστυχώς δεν έχω ιδέα από τη νομοθεσία πετρελαιοειδών.
Ελπίζω κάποιος πιο εξειδικευμένος συνάδελφος να μας φωτίσει!
Αγαπητέ Μανώλη, ευχαριστώ για τις πληροφορίες. Από την άλλη, σκέφτομαι για μια ακόμη φορά, γιατί στην Ελλάδα δυσκολευόμαστε τόσο πολύ να προχωρήσουμε σε καινοτόμες παραγωγικές επενδύσεις. Αν σύμφωνα με τη νομοθεσία, πρέπει η βιοαιθανόλη να είναι ένα συγκεκριμένο ποσοστό του καυσίμου, πάλι πρέπει να κάνουμε εισαγωγή.
ΔιαγραφήΑγαπητή Μαριγούλα, πολύ καλή η πρόσκλησή σου να μας διαφωτίσει κάποιος πιο εξειδικευμένος συνάδελφος, για να δούμε!