Καλωσήρθατε στο προσωπικό μας "ημερολόγιο"!
Αυτός είναι ο χώρος όπου οι υπάλληλοι του Γενικού Χημείου του Κράτους
θα λέμε όλα όσα μας ενδιαφέρουν και μας προβληματίζουν.
Όλα όσα θέλουμε να μοιραστούμε μεταξύ μας!

Τρίτη 10 Δεκεμβρίου 2013

Γραφειοκρατία: Η Λερναία Ύδρα στις μέρες μας

Ο νέος αρχηγός του Δημοκρατικού Κόμματος της Ιταλίας, Ματέο Ρέντσι, στις δηλώσεις του είπε, μεταξύ άλλων, τα εξής:

«Αφήσαμε την Ευρώπη στα χέρια γραφειοκρατών που είναι ικανοί, συνήθως, να μας δείχνουν πολύ καλά τις διαφάνειές τους, αλλά δεν καταλαβαίνουν ότι πίσω από τα νούμερα υπάρχουν άνθρωποι»

Το πρόβλημα της γραφειοκρατίας, λοιπόν, αποτελεί πλέον δομικό, αν όχι υπαρξιακό, πρόβλημα της Ευρώπης στο σύνολό της, αλλά και στις επιμέρους χώρες της.

Σε αντίθεση με τις μοναρχικές κοινωνίες, στις δημοκρατικές κοινωνίες, όπου πρέπει να συγκερασθούν τα δικαιώματα όλων με σεβασμό στις αρχές της δικαιοσύνης και της ελευθερίας, υπάρχει η ανάγκη θέσπισης κανόνων για τη δημόσια σφαίρα της ζωής. Ακόμα και η ιδιωτική σφαίρα πρέπει να οριοθετηθή με κοινούς κανόνες. Οι κανόνες αυτοί αποτελούν το σύνολο της νομοθεσίας, την οποία πρέπει να σέβωνται όλοι.

Με την πάροδο του χρόνου, αυτοί οι κανόνες γίνονται όλο και πιό πλήρεις και λεπτομερειακοί, προκειμένου να αντιμετωπίσουν τα νέα προβλήματα που συνεχώς αναφύονται σε  μια ελεύθερη κοινωνία που εξελίσσεται με απίστευτη ταχύτητα σε όλα τα επίπεδα (τεχνολογικό, κοινωνικό, πολιτιστικό). Έτσι, επέρχεται μια τεράστια συσσώρευση κανόνων κάθε μορφής, η οποία γίνεται εξαιρετικά δυσλειτουργική. Σχηματίζεται αυτό που όλοι γνωρίζουμε ως «γραφειοκρατία», ένα σύστημα αυξανόμενης πολυπλοκότητας και μειούμενης αποτελεσματικότητας.

Όταν το κρίσιμο όριο ξεπερασθή, τότε συμβαίνει η αντιστροφή των όρων (κατά το χεγκελιανό πρότυπο). Αντί το σύστημα να  υπηρετή την πραγματικότητα, απαιτεί από την πραγματικότητα να το υπηρετήση. Γίνεται εξαιρετικά εσωστρεφές, έως και αυτιστικό. Το κόστος συντήρησής του  (και όταν λέμε κόστος, εννοούμε σε όλα τα επίπεδα, από οικονομικό έως ψυχολογικό) υπερβαίνει κατά πολύ το όφελος.

Η κρίση δεν αργεί να εκδηλωθή. Η κοινωνία, αρχίζει, να το συνειδητοποιή σε ολοένα και μεγαλύτερο βαθμό. Σαν ζωντανός οργανισμός, αναπτύσσει αντιστάσεις και προσπαθεί να δημιουργήση νέους τρόπους δράσης. Σ’ αυτήν τη φάση η γραφειοκρατία αναδεικνύεται ως βασική δύναμη όχι απλώς συντήρησης, αλλά και οπισθοδρόμησης, γιατί έχει παγιώσει συμφέροντα, με τα οποία ταυτίζονται μεγάλες ομάδες της κοινωνίας.

Έτσι, η γραφειοκρατία γίνεται :
-σύμμαχος των μεγάλων επιχειρήσεων και οργανισμών και εχθρός των μικρών, γιατί οι μεγάλοι είναι πολύ πιο εύκολο να επιβάλλουν τις απόψεις τους στη νομοθεσία, εν συνεχεία να προσαρμοστούν σ’ αυτές και να προκαλέσουν την εξουδετέρωση των μικρών.
-αντίπαλος των νέων μορφών δράσης, διότι ευνοεί τις παλιές που έχουν ήδη εξοικειωθή μαζύ της (όσες κατάφεραν να επιβιώσουν)
-εμπόδιο στην πρόοδο και στην καινοτομία, διότι επικαλείται την απουσία κανόνων για να αντιμετωπίση το καινούργιο με επιφύλαξη έως και καθαρή άρνηση (χωρίς να εξηγή πώς είναι δυνατόν να έχουν τεθή κανόνες για κάτι που δεν έχει υπάρξει στο παρελθόν).
-παράγων υποβάθμισης νοητικής και ηθικής των ανθρώπων, που απομακρύνονται ολοένα και περισσότερο από την ανάγκη επίλυσης των πρακτικών προβλημάτων με σεβασμό στους κανόνες ηθικής (θα μου  επιτρέψετε ένα ακραίο παράδειγμα, αυτό του συστήματος των στρατοπέδων συγκέντρωσης των Γερμανών στο Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, όπου όλα λειτουργούσαν βάσει συστήματος και κανόνων, και η βασική δικαιολογία που παρουσιάστηκε από τον τεράστιο αριθμό συμμετεχόντων ήταν «εκτελούσα εντολές»)
-όπλο για τις συντεχνιακές συγκρούσεις μέσα στη κοινωνία και για την κάλυψη ανομολόγητων συμφερόντων, όταν η κάθε ομάδα επικαλείται μια νομοθεσία (συχνά σχετικά με την υγεία, το περιβάλλον κ.λ.π.) προκειμένου να προωθήσει τα στενά της συμφέροντα.

Στη χώρα μας, κατά γενική ομολογία, η γραφειοκρατία αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους λόγους για την οικονομική κρίση, αλλά ακόμη πιο σημαντικό εμπόδιο για να ξεπεραστή αυτή η κρίση. Η γραφειοκρατία αφορά όλες τις σφαίρες της κοινωνίας, δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, αλλά ο ρόλος της στη Δημόσια Διοίκηση είναι καθοριστικός, γιατί αυτή εφαρμόζει τη νομοθεσία και καλείται  να παίξει καταλυτικό ρόλο και στην πάταξή της, ώστε η χώρα να αλλάξη πορεία πλεύσεως προς πιο παραγωγικούς και αποδοτικούς δρόμους.


     Έτσι, βρισκόμαστε μπροστά σε ένα σχήμα οξύμωρο. Ο κατ’ εξοχήν φορέας της γραφειοκρατίας πρέπει να παίξει τον πρώτο ρόλο για τον περιορισμό της. Όμως, οι υπάλληλοι γνωρίζουν ότι ένα μεγάλο μέρος της ύπαρξής τους δικαιολογείται από αυτήν την γραφειοκρατία. Τώρα μάλιστα που έχει τεθή εν αμφιβόλω η μονιμότητα των δημοσίων υπαλλήλων (με το πρόσχημα ότι περισσεύουν), όλοι και ιδιαιτέρως οι νέοι υπάλληλοι, αρνούνται ενστικτωδώς να συμμετάσχουν σ’ αυτήν την μείωση, διότι φοβούνται ότι, όταν θα τα καταργήσουν όλα αυτά, θα καταργηθούν και οι ίδιοι.

     Κατά την ταπεινή μου άποψη, ήταν πολιτικό λάθος η ταυτόχρονη προώθηση της πολιτικής των απολύσεων και της πολιτικής της μείωσης της γραφειοκρατίας. Εισπράχθηκε σε μεγάλο βαθμό από τους δημοσίους υπαλλήλους ως πρόσκληση συμβολής στην αυτοκτονία τους, με συνέπεια. στην φυσιολογική αδράνεια να προστεθή και ο φόβος. Γι’ αυτό βλέπουμε αφ’ ενός την πολύ αργή πρόοδο στο θέμα, ενώ ταυτοχρόνως σε νέα νομοθετήματα βλέπουμε και αύξηση της γραφειοκρατίας, προκειμένου να εξυπηρετηθούν συντεχνιακά συμφέροντα.

Η ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ

(Για τις ανάγκες του παρόντος, «εμείς» είμαστε οι υπάλληλοι του Γ.Χ.Κ.)
    
Το Γ.Χ.Κ. δεν μπόρεσε να ξεφύγει από τα πλοκάμια της γραφειοκρατίας (δεν ήταν και πολύ εύκολο, γιατί το ευρωπαϊκό πλαίσιο δεν έδινε πολλά περιθώρια). Από την άλλη πλευρά, η διόγκωση της γραφειοκρατίας έρχεται και ως φυσικό επακόλουθο του ζήλου και του φιλότιμου των υπαλλήλων, ιδιότητες που διακρίνουν σε μεγάλο βαθμό το προσωπικό του Γ.Χ.Κ.

Βρισκόμαστε, ωστόσο, σε κρίσιμη καμπή. Αποτελεί πεποίθησή μου, ότι η διατήρηση της γραφειοκρατίας δεν είναι μέσο διατήρησης της Υπηρεσίας. Αυτή είναι μια αυταπάτη που θα καταρρεύση συντόμως. Αντιθέτως, εάν εγκαίρως πάρουμε την απόφαση και πετάξουμε από πάνω μας τα βαρίδια της γραφειοκρατίας, το καράβι έχει μεγαλύτερες πιθανότητες να πάρη τη στροφή και να συνεχίση την πορεία του.
Γι’ αυτό προτείνω το Γ.Χ.Κ. να επεξεργαστή προτάσεις που μειώνουν τη γραφειοκρατία παράλληλα με προτάσεις που καθιστούν πιο λειτουργικό για την κοινωνία το έργο μας. Η οργανωτική αναδιάρθρωση πρέπει να πάρη άλλους δρόμους και να συνδυασθή με αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου.

Ενδεικτικά παραθέτω ορισμένους βασικούς άξονες που πρέπει να εξετασθούν:

-Νομοθεσία στον τομέα της αλκοόλης και των ποτών με αλκοόλη, όπου υπάρχουν ένα πλήθος απηρχαιωμένων, αναχρονιστικών και εκτός της σύγχρονης πραγματικότητας διατάξεων, στη διατήρηση των οποίων συμβάλλουμε, διότι σε μεγάλο βαθμό θεωρούμε ότι μας συνδέουν με το Υπουργείο Οικονομικών. Πολλές απ’ αυτές τις διατάξεις μπορούν να καταργηθούν και χωρίς ιδιαίτερη νομοθετική ρύθμιση, διότι έρχονται σε αντίθεση με βασικές αρχές του ενωσιακού δικαίου ή/και με μεταγενέστερες εθνικές διατάξεις.

-Διαπίστευση των εργαστηρίων. Είναι εξαιρετικά χρονοβόρο, να εφαρμόζονται όλοι αυτοί οι κανόνες και με τον τρόπο που εφαρμόστηκαν στο Γ.Χ.Κ., όταν ο αριθμός  των μη κανονικών δειγμάτων είναι ένα πολύ μικρό ποσοστό του συνόλου των δειγμάτων. Η κίνησή μας πρέπει να είναι και προς το εξωτερικό, στην κατεύθυνση της ελάφρυνσης της ενωσιακής νομοθεσίας, και προς το εσωτερικό, στην κατεύθυνση της απλοποίησης των διαδικασιών.  Πρέπει να εξετασθή η στρατηγική, όλες οι Υπηρεσίες να εκτελούν αναλύσεις εκτός διαπίστευσης, να σαρώνωνται τα δείγματα και να εξετάζωνται με διαδικασίες διαπίστευσης εκείνα, για τα οποία προκύπτει μη κανονικότητα για αναλυτικές παραμέτρους.

-Επιβολή κυρώσεων. Να επανεξετασθή το πλαίσιο των κυρώσεων και ως προς το ύψος και ως προς τις διαδικασίες επιβολής. Να προβλεφθή διαδικασία σύστασης προς συμμόρφωση, προ της επιβολής κυρώσεων (υπήρχε ανάλογη στην αντίστοιχη Υπηρεσία της Γαλλίας, το 1995). Να εστιάζουν οι Υπηρεσίες μας πιο προσεκτικά, στον εντοπισμό των υπευθύνων. Η νοοτροπία «στείλε τον στο δικαστήριο, και εάν είναι αθώος, θα απαλλαγή» είναι φασιστική. (Η χούντα συνήθιζε να απολύη ανθρώπους αποδίδοντάς τους κατηγορίες, και αυτοί έπρεπε να αποδείξουν την αθωότητά τους στο δικαστήριο προκειμένου να επαναπροσληφθούν). Το τεκμήριο της αθωότητας είναι βασική αρχή του κράτους δικαίου.

-Τόνωση του επιστημονικού ρόλου του Γ.Χ.Κ. που τείνει να καλυφθή από το γραφειοκρατικό σκότος. Η επιστήμη της Χημείας έχει πολλά να προσφέρη στην ποιότητα της ανθρώπινης ζωής και το Γ.Χ.Κ. έχει τόσο ικανό προσωπικό και τέτοιον εξοπλισμό που (χωρίς να θεωρηθώ ότι βλογάω τα γένεια μας) αμφιβάλλω εάν μπορεί στην χώρα μας άλλος οργανισμός, δημόσιος ή ιδιωτικός, να φθάση στο επίπεδό του, τα προσεχή έτη. Αν απαλλαγούμε έστω και μερικώς από τη γραφειοκρατία, μπορούμε να μεγαλουργήσουμε.

Αγαπητοί συνάδελφοι,

δεν χρειάζεται να επεκταθώ περισσότερο. Εάν ξεπεράσουμε τους εγωισμούς και τους φόβους μας, εάν μαζύ με το ατομικό συμφέρον φροντίσουμε και για το συλλογικό, έχουμε ελπίδες να τα καταφέρουμε στο στόχο μας για ένα Γενικό Χημείο του Κράτους που απαλλαγμένο στον μέγιστο δυνατό βαθμό από τις πληγές της γραφειοκρατίας, θεραπεύει τη Χημεία στην Υπηρεσία του Νόμου, για το συμφέρον της κοινωνίας και της χώρας μας.

Αλεξάνδρα Σκορδάκη


7 σχόλια:

  1. κατι πολλη απλο το χυμα τσιπουρο ειναι αφορολογιτο και χωρις ελενχο δηλαδη χυμα κατασταση τη προτασεις εχετε καταθεση εως τωρα προς το υπουργειο και προς της αρμοδειες υπυρεσιες.........

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Παρατηρήσεις ως προς τα παραπάνω

    1. Νομοθεσία στον τομέα της αλκοόλης και των ποτών με αλκοόλη:
    Εάν η νομοθεσία αλλάξει ριζικά το ΓΧΚ μπορεί και διασπαστεί, είναι τόσο απλό. Για αυτό το λόγο η νομοθεσία συντηρείται “ως έχει”, δεν θέλουν να την πειράξουν οι εκ των έσω.
    2. Διαπίστευση των εργαστηρίων:
    Θυμάται κανείς πώς ξεκίνησε η διαπίστευση; Με ένα έγγραφο της Δ/νης Πρ & Τ.Υ. που ρωτούσε τις υπόλοιπες υπηρεσίες να προτείνουν το που θέλουν να διαπιστευτούν! Απίστευτο ε! Αλλά τόσο δημοκρατικό. Και έτσι άλλος ζήτησε να διαπιστευτεί στην υγρασία αλεύρων άλλος στην τέφρα άλλος στο pH και πάει λέγοντας. Άντε μάζεψέ το τώρα. Η διαπίστευση σήμερα είναι η ιερή αγελάδα του ΓΧΚ, για τώρα τουλάχιστον.
    3. Επιβολή κυρώσεων:
    Τι δουλειά έχει το ΓΧΚ με τα πρόστιμα!! Να φύγουν να πάνε στις εφορίες ή σε οποιαδήποτε άλλη αρχή του Υπ. Οικ.. Το ΓΧΚ κάνει τη γνωμάτευση και την έκθεση, την προωθεί στην φοροεισπρακτική αρχή και έως εδώ. Αλλά βλέπετε ότι το χαρτί των “αρμοδιοτήτων” βάζει φρένο και σ αυτό.
    4. Τόνωση του επιστημονικού ρόλου του Γ.Χ.Κ.:
    Οι παλαιότεροι θα θυμούνται το περιοδικό ΤΕΥΧΟΣ και τα επιστημονικά άρθρα των χημικών του ΓΧΚ που εμφανιζόταν εκεί. Τώρα το ΤΕΥΧΟΣ έφυγε και κάλυψε το κενό, κατά κάποιο τρόπο, Ο ΕΤΕΡΟΠΟΛΙΚΟΣ (Καλωσήρθατε στο προσωπικό μας "ημερολόγιο"!
    Αυτός είναι ο χώρος όπου οι υπάλληλοι του Γενικού Χημείου του Κράτους
    θα λέμε τα ... μυστικά μας (καθότι ημερολόγιο), τα νέα μας, τα όνειρα μας...
    Άλλωστε, μια μεγάλη οικογένεια δεν είμαστε όλοι;”
    Και μ αυτό πάνε τα άρθρα, πάνε οι μελέτες (ας τολμήσει κάποιος να αναρτήσει μια μελέτη και θα δείτε εάν δεν τον φάνε οι προοδευτικοί) πάνε και τα μεγαλεία. Τώρα βλέπουμε ιστοριούλες κοινωνικού περιεχομένου, καζαμίες, καφετζούδες, αριστερή προπαγάνδα (Αυτή επιτρέπετε ενώ η δεξιά όχι), θεωρίες σωτηρίας του χρηματοπιστωτικού συστήματος κλπ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αλεξάνδρα Σκορδάκη12 Δεκεμβρίου 2013 στις 8:31 μ.μ.

    Αγαπητέ συνάδελφε (αν και με ξενίζει λίγο η ανωνυμία μεταξύ συναδέλφων) θα μου επιτρέψης να επεκτείνω λίγο το σχόλιό σου σχετικά με το ΤΕΥΧΟΣ. Για μένα το ΤΕΥΧΟΣ σήμαινε πολλά και σε πολλά επίπεδα, καθώς συμμετείχα και αργότερα είχα για πολλά χρόνια την βασική ευθύνη για τη σύνταξη και την έκδοσή του (τα έχω άλλωστε γράψει αυτά στο ΤΕΥΧΟΣ).
    Στο ΤΕΥΧΟΣ δημοσιεύονταν τα πάντα, όσα έστελναν οι συνάδελφοι και όχι μόνο (επιστημονικά κείμενα, μελέτες, εργασίες, πολιτικά κείμενα υπό την ευρεία έννοια, ποίηση, χιούμορ, ανακοινώσεις Δ.Σ. και παρατάξεων κ.λ.π.) Είναι αλήθεια ότι τα δύο τελευταία χρόνια πρίν τη διακοπή του αναζητούσα επιμόνως κάποιον για να αναλάβη, αλλά δεν βρέθηκε τελικά κανείς. Ένιωθα ότι δεν έπρεπε να συνεχίσω εγώ, γιατί παραμόνευε πλέον ο κίνδυνος να γίνη όλη η υπόθεση εντελώς προσωποπαγής, πράγμα που δεν το επιθυμούσα για προφανείς λόγους.
    Ομολογώ, όμως, ότι την οριστική απόφαση την πήρα, όταν συνειδητοποίησα ότι δεν υπήρχε πια αυτό το επιστημονικό υλικό που αποτελούσε τη βάση της ύλης, ώστε να μπορούν να μπαίνουν και τα άλλα. Θυμάμαι ότι είπα στον εαυτό μου ότι δεν άξιζε όλος αυτός ο κόπος για την συγκεκριμένη ποιότητα ύλης που μαζευόταν τον τελευταίο καιρό.
    Το ΤΕΥΧΟΣ, λοιπόν, τελείωσε. Όμως, έχει και Ο ΕΤΕΡΟΠΟΛΙΚΟΣ το ρόλο του. Προσωπικά, έκανα αρκετό καιρό για να αρχίσω να συμμετάσχω, ίσως και λόγω της αδράνειας που κουβάλαγα από τη σχέση μου με το ΤΕΥΧΟΣ. Ωστόσο, δεν είναι δίκαιο να πούμε ότι δεν επιτρέπεται η δεξιά προπαγάνδα ή οτιδήποτε άλλο. Δεν έχω διαπιστώσει καμμία λογοκρισία, το αντίθετο μάλιστα. Υπενθυμίζω και το σχετικό διάλογο που προέκυψε πριν μερικούς μήνες, όπου η υπεύθυνη του ΕΤΕΡΟΠΟΛΙΚΟΥ κράτησε ανυποχώρητη στάση στο θέμα αυτό.
    Απλώς, πιστεύω ότι η απουσία επιστημονικών δημοσιεύσεων αντικατοπτρίζει μια πραγματικότητα του Γ.Χ.Κ. που σχετίζεται με την υποβάθμιση της επιστημονικής πλευράς του έργου του και την εν γένει γραφειοκρατικοποίησή του. Φυσικά, σήμερα υπάρχει και η ιστοσελίδα του Γ.Χ.Κ. και το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο που εξυπηρετούν την ενημέρωση, χωρίς να αφήνουν το κενό που κάποτε κάλυπτε το ΤΕΥΧΟΣ.
    Πιστεύω όμως ότι υπάρχει έδαφος να δημοσιεύουμε και επιστημονικές μελέτες που σχετίζονται με το έργο μας στο Γ.Χ.Κ. Κανένας δεν μπορεί να "φάη" κανέναν. Απλώς, χρειάζεται μια "αναγέννηση". Και όταν έλθη αυτή η ώρα, θα αποδειχθή η αξία και σ' αυτό το σημείο του ΕΤΕΡΟΠΟΛΙΚΟΥ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. μπραβο στον ανωνυμο καποιη πρεπει να λενε αληθειες .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σχετικά με τον ΕΤΕΡΟΠΟΛΙΚΟ:
    1) Όποιος θέλει κάτι ή έχει ν απροτείνει κάτι (ακόμη και αλλαγή της κεφαλίδας) το μόνο που έχει να κάνει είναι να μου στείλει ένα e mail και να το συζητήσουε. Μέχρι τώρα κανείς δεν ενδιαφέρθηκε....
    2) Μελέτη που αναρτήθηκε χρονική στιγμή που καιγόμασταν με άλλο θέμα "κράχθηκε" για το εσφαλμένο του χρόνου. Από έναν μόνο αναγνώστη...
    3) Το ύφος του ΕΤΕΡΟΠΟΛΙΚΟΥ και το περιεχόμενό του το ορίζεται όλοι εσείς, με τις αναρτήσεις σας και τα σχόλια σας.... Περιμένω λοιπόν, σχετική αρθρογραφία να μου σταλεί σύντομα.... Αυτά ανώνυμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. www.ampelourgos.gr
    τσικουδιά μπλέ χρώματος
    Απάντηση Επικοινωνία

    ΟΚ. Αλλά υπάρχει μια πραγματικότητα.

    Οι βιοτέχνες - βιομήχανοι αποσταγματοποιοί, έχουν οργανωμένο συνδικαλισμό και χρήμα να διαθέσουν για την εξυπηρέτηση των συμφερόντων τους.

    Οι παραδοσιακοί αποσταγματοποιοί και αμπελουργοί παραγωγοί τσίπουρου είναι σχεδόν ανοργάνωτοι.

    Οι μεν πρώτοι υποχρεούνται σε μια σειρά από δεσμεύσεις : ανάλυση τσίπουρου κατατεθειμένη στο χημείο, πώληση με παραστατικά, υγειονομικός έλεγχος του αποστακτηρίου, ασφάλιση στον ΟΑΕΕ, φορολόγηση και ως εισόδηματος του τσίπουρου, φορολόγηση του τσίπουρου (φόρος οινοπνεύματος) περισσότερο από ότι οι παραδοσιακοί, δήλωση ποσοτήτων προς απόσταξη στεμφύλων και παραγόμενου προϊόντος. Αυτά τα θέματα οι βιοτέχνες τα μάχονται και από την πλευρά τους σωστά κάνουν.

    Από την άλλη πλευρά οι παραδοσιακοί αποσταγματοποιοί και οι αμπελουργοί παραγωγοί δεν υποχρεούνται σε καμία ανάλυση τσίπουρου. Κάποια αποστακτήρια παραδοσιακά πληρούν όλους τους όρους της βρωμιάς (θα πέθαινα από το μονοξείδιο σε κάποιο απ΄αυτά). Εμφανίζονται διάφοροι για απόσταξη που δεν έχουν αμπέλι αλλά φέρνουν βεβαίωση κληματαριάς από την κοινότητα, σταφύλια επιτραπέζια οδηγγούνται σε απόσταξη κ.λ.π. όπως επίσης και για κάποιους αμπελουργούς, η πώληση τσίπουρου αποτελεί εισόδημα στήριξης και τους βοηθά στην επιβίωση τους κι αυτό είναι σωστό

    Αυτές οι δύο καταστάσεις συνιστούν διελκυστίνδα, στην οποία μπορεί την κάθε φορά να κερδίζει, ο έχων τις δυνατότητες (χρήμα, πολιτικές γνωριμίες, κ.λ.π.).

    Τέλος η νομοθεσία έχει φτιαχτεί υπέρ των οινοποιείων, όπου αναγράφεται ότι οι αμπελουργοί υποχρεούνται να πωλούν τα σταφύλια τους μόνον σε οινοποιεία αλλά δεν αναφέρει αν δεν βρω οινοποιείο που να θέλει τα σταφύλια μου ή δεν συμφωνήσω στην τιμή, τι θα τα κάνω; Επίσης η νομοθεσία αναφέρει ότι οι αμπελουργοί έχουν δικαίωμα να παράγουν μέχρι 1 τόννο κρασί, δηλωμένο στο κράτος και αν θέλουν να πάρουν άδεια για απόσταξη θα πρέπει να οδηγήσουν τα σταφύλια τους σε οινοποιείο για ζύμωση και να πάρουν βεβαίωση για το υπόλοιπο 0,35 της ποσότητας στεμφύλων που θα οδηγηθούν σε απόσταξη. Με δεδομένο ότι έχω δικαίωμα μέσα από αυτή τη διαδικασία να φτιάξω κρασί ή να ζυμώσω σταφύλια, ουσιαστικά με περιορίζει στο να αποστάξω 350 κιλά φλούδια και να πάρω από αυτά μπόλικο ξυλόπνευμα, για να το κάνω τι;

    Αυτά υπάρχουν ήδη απλά δεν εφαρμόζονται. Φέτος η διεύθυνση γεωργίας, μου τα υπενθύμισε : Αφού οδήγησες σε απόσταξη τα στέμφυλα σου, άρα έχεις παράγει ήδη κρασί. Που είναι; Το δήλωσες;

    Ποιος θα τα λύσει αυτά; ή τα φήνουμε ως έχουν χωρίς ελέγχους;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αλεξάνδρα Σκορδάκη15 Δεκεμβρίου 2013 στις 4:42 μ.μ.

    Ο διάλογος είναι πάντοτε ευπρόσδεκτος. Ομολογώ πάντως ότι δεν καταλαβαίνω γιατί ως ανώνυμα σχόλια σε ένα άρθρο που μιλάει για την γραφειοκρατία εν γένει, επιλέγεται η επικέντρωση στο τσίπουρο των διημέρων;
    Εάν κάποιος το αντιμετωπίζει ως θέμα αιχμής της γραφειοκρατίας (αποδεκτό), γιατί δεν προχωράει σε συγκεκριμένες προτάσεις επώνυμα και υπεύθυνα; Αυτή η προσέγγιση που όλοι λένε: υπάρχει πρόβλημα και πρέπει να λυθή, αλλά δεν προτείνουν λύση, είναι ακριβώς τα μέγιστα γραφειοκρατική. Επιπλέον, η υποκρισία έχει περισσέψει στο συγκεκριμένο θέμα, όπου ο καθένας αναλόγως των συμφερόντων του επικαλείται τη νομοθεσία που τον βολεύει (επίσης γραφειοκρατική προσέγγιση).
    Άλλωστε, αποκρύπτεται ότι το θέμα αυτό είναι κυρίως πολιτικό και πρέπει να λυθή στο αντίστοιχο επίπεδο. Δεν είναι από τα θέματα, όπου έχει πρωταρχική αρμοδιότητα το Γενικό Χημείο του Κράτους. Το να κάνη προτάσεις είναι θετικό, αλλά η λύση εναπόκειται σε άλλους που πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή