Στον Τύπο, στις 9-4-2015, διαβάσαμε την ανακοίνωση της Lufthansa
και της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας της Γερμανίας, πως οι επικεφαλής τους είχαν
εποικοδομητικές συνομιλίες για το θέμα της καταλληλότητας του συγκυβερνήτη του
αεροσκάφους που πιστεύεται ότι το οδήγησε σκοπίμως στη πτώση.
Μετά τις συνομιλίες η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας της Γερμανίας δήλωσε στο
Reuters ότι "καταλήξαμε στο κοινό συμπέρασμα ότι ακολουθήθηκαν οι προσήκουσες
διαδικασίες για τη χορήγηση άδειας πιλότου".
Δεν είχαμε την παραμικρή αμφιβολία ότι σε ένα κράτος σαν τη Γερμανία, θα
είχαν τηρηθή οι "προσήκουσες διαδικασίες". Αυτές, άλλωστε, είχαν τηρηθή ευλαβικά
και στα στρατόπεδα συγκέντρωσης την μακρινή (;) εκείνη εποχή.
Δεν μπορέσαμε, όμως, να μην κάνουμε τη σκέψη: εάν οι προσήκουσες
διαδικασίες δεν εξασφαλίζουν ότι ο πιλότος δεν θα στουκάρει σκόπιμα το
αεροπλάνο, τότε με ποιό κριτήριο είναι προσήκουσες;
Οι διαδικασίες δεν κρίνονται με βάση το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα; Μάλλον,
όχι, οι διαδικασίες στην εποχή της συστημο-λαγνείας, κρίνονται αυτές καθ' αυτές,
άσχετα από το αποτέλεσμα που προκύπτει πραγματικά. Έτσι, άλλωστε, επιβεβαιώνεται
και η αξία των εμπνευστών και εκτελεστών τους, ώστε να συνεχίσουν ακάθεκτοι το
προσήκον έργο τους.
Εάν τώρα το αεροπλάνο πέσει, έ τί να κάνουμε; το πολύ-πολύ θα εντάξουν και
την πιθανότητα αυτή, ως στατιστικό σφάλμα, στις "προσήκουσες διαδικασίες".
Αλήθεια, στη χώρα μας τηρούνται οι "προσήκουσες διαδικασίες"; Έχουμε
ισχυρούς λόγους να αμφιβάλουμε, αφού μέχρι σήμερα κανένας πιλότος δεν έχει
οδηγήσει επίτηδες το αεροσκάφος του στην συντριβή.
Η Σκοτεινή Πλευρά του Φεγγαριού
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου